Beszéljük a koraszülésről

5 dolog amit a koraszülött intenzíven tanultam

2018. október 22. - RáczBetti

Amikor a fiam intenzív osztályra került, fogalmam sem volt hogy fogjuk ezt túlélni. A sok negatív érzés ellenére mégis van amiért ma már végtelenül hálás vagyok. Rengeteg dolgot tanultam magamról, az emberekről és az életről is. 

 8.png

 

Szia!

Ha most először jársz a blogon szeretettel köszöntelek!

Valószínűleg okkal vagy itt, így arra biztatlak, hogy nézz körül nálam és szemezgess a többi bejegyzésből is. Biztosan találsz majd számodra hasznos információkat, történeteket, és egy kis inspirációt.

Ha pedig sorstársakkal is megosztanád történeted, csatlakozz zárt csoportunkhoz a Facebookon, amit Beszéljünk a koraszülésről néven találsz meg.

Örülök, hogy itt vagy! Most már nem vagy egyedül!

 

Nehezen tudtam feldolgozni a történteket. Egyik nap még boldogan mosolyogtam és büszkén sétálgattam a pocakommal, másnap pedig már hiába simogattam, üres volt... Nem volt benne baba.

Nehéz volt a jó dolgokra koncentrálnom. Legtöbbször nem is nagyon tudtam. Inkább csak utólag ébredtem rá mennyi mindenért lehetek hálás azokból az időkből.

 42-21817568_c1_w555.jpg

foto:themighty.com

 

Álljon itt most 5 olyan dolog amit a PIC-en töltött napokban tanultam.

 

 

1. Erősebb vagyok mint hittem.

 

Nem omlottam össze. Pedig bevallom arra számítottam, nem leszek képes végigcsinálni. Életemnek amúgy is egy igen nehéz időszakában voltam amikor megszületett a kisfiúnk. Az édesapám ekkor már haldoklott.

Az idő olyan lassan haladt ahogyan még sohasem, csak vártam és vártam, hogy végre jó híreket közöljenek. Minden alkalommal összerezzentem ha a kórteremben megcsörrent a telefon és minden alkalommal szorongva léptem be a PIC ajtaján, nem tudva mi történt amíg távol voltam. De kibírtam, túléltem és később képes voltam ellátni a gyermekemet. És ezért végtelenül szerencsésnek érzem magam.

 

2. Feltétel nélkül tudok szeretni.

 

A szülés után fellépő légzési problémák miatti oxigénhiány következményeit nem ismerhettük pontosan. Nem tudhattuk mekkora a baj. Meggyógyul, beteg lesz vagy akadályozott gyermeket nevelünk majd? Ez a helyzet nem volt könnyű.

Egyet azonban biztosan tudtam. Ő a mi kincsünk és legyen bárhogyan is, álljon előttünk bármi is, nem számít. Meg fogunk küzdeni vele.

 

 

the_bestm.png

 

3. A férjem mellettem áll.

 

Nem ez volt az első kihívás a közös életünkben, de mégis, talán a legfélelmetesebb. A megálmodott rózsaszín, babaillatú boldogságunk huss....., szertefoszlott. Gyakran voltam türelmetlen, ingerült, dühös, kiállhatatlan de ő nem hátrált meg. Aggódott a fiúnk miatt és értem is, nagyon félt, mégis végig támogatott a kórházban töltött időszakban.

Sokszor az apukák szerepét elhanyagoljuk a "koraszülött történetekben". Pedig nekik is éppoly nehéz!!!! Figyeljünk rájuk jobban!

 

4. A csecsemők még annál is sokkal erősebbek mint gondolnánk.

 

Az intenzív osztályon sok baba volt akkor. Sokkal kisebbek is mint az én gyerekem. Amikor bent lehettem gyakran csak néztem ezeket a babákat ahogyan harcolnak, sokan az életükért. Küzdöttek és mindent megtettek azért, hogy életben maradjanak és meggyógyuljanak. Tudtam ezúttal nekem kell példát vennem és küzdenem kell.

 

5. A koraszülés egy komoly dolog amiről beszélni kell.

 

Addig a pillanatig, amíg meg nem történt velünk, eszembe sem jutott, hogy hamarabb szülhetek. Senki nem készített fel rá, mert nem akart megrémíteni. Nem olvastam erről és nem is hallottam a környezetemben hasonló eseteket. Pedig ma minden tizedik baba korábban születik. Akkor hogy lehetséges ez? Azóta rájöttem, hogy erről szinte mindenki hallgat. Hogy miért? Még keresem a pontos választ...

 

És Te mit tanultál a koraszülött intenzíven töltött idő alatt? Mi az amivel segítenéd sorstársaidat? Kérlek oszd meg velünk.

 

 motherhood.png

 

Fontos!

Nem vagyok szakértő! Ez a blog informáló jellegű. Saját véleményemet, tapasztalatomat, az általam gyűjtött- és fontosnak tartott ismeretanyagot tartalmazza. Köszönöm hogy ezt figyelembe veszitek.

Ha észrevételed vagy javaslatod van, kérlek oszd meg velem a beszeljunkakoraszulesrol@gmail.com email címen.

 

.

A bejegyzés trackback címe:

https://koraszulottek.blog.hu/api/trackback/id/tr2414274803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása